Szablon stworzony przez Arianę | Technologia Blogger | X X X

piątek, 15 maja 2015

Piątki z poezją #1 ,,Z nim będziesz szczęśliwsza", ,,Ballada o zejściu do sklepu"

Cześć! Dziś zaczynamy nową serię od Spokojnej-Piątki z poezją! Zawsze będzie jeden wiersz, ale dziś z okazji rozpoczęcia dwa. 
Jeśli sami piszecie wiersze wyślijcie swoje dzieła na mail malgorzatka00@amorki.pl - czekam! Wasz wiersz zostanie dodany pod znanym wierszem :)
Stachura Edward
Z nim będziesz szczęśliwsza


Zrozum to, co powiem, 
Spróbuj to zrozumieć dobrze 
Jak życzenia najlepsze, te urodzinowe 
Albo noworoczne, jeszcze lepsze może 
O północy gdy składane 
Drżącym głosem, niekłamane 

Z nim będziesz szczęśliwsza, 
Dużo szczęśliwsza będziesz z nim. 
Ja, cóż - 
Włóczęga, niespokojny duch, 
Ze mną można tylko 
Pójść na wrzosowisko 
I zapomnieć wszystko 

Jaka epoka, jaki wiek, 
Jaki rok, jaki miesiąc, jaki dzień 
I jaka godzina 
Kończy się, 
A jaka zaczyna 

Nie myśl, że nie kocham 
Lub że tylko trochę kocham 
Jak cię kocham, nie powiem, no bo nie wypowiem - 
Tak ogromnie bardzo, jeszcze więcej może 
I dlatego właśnie żegnaj, 
Zrozum dobrze, żegnaj, żegnaj 

Z nim będziesz szczęśliwsza, 
Dużo szczęśliwsza będziesz z nim. 
Ja, cóż - 
Włóczęga, niespokojny duch, 
Ze mną można tylko 
Pójść na wrzosowisko 
I zapomnieć wszystko 

Jaka epoka, jaki wiek, 
Jaki rok, jaki miesiąc, jaki dzień 
I jaka godzina 
Kończy się, 
A jaka zaczyna 
Ze mną można tylko 
W dali znikać cicho
--------------------------------------------------------------------------------------
Miron Białoszewski
Ballada o zejściu do sklepu

Najpierw zeszedłem na ulicę
schodami,
ach, wyobraźcie sobie,
schodami.

Potem znajomi nieznajomych
mnie mijali, a ja ich.

Żałujcie,
żeście nie widzieli,
jak ludzie chodzą,
żałujcie!

Wstąpiłem do zupełnego sklepu;
paliły się lampy ze szkła,
widziałem kogoś - kto usiadł,
i co słyszałem?... co słyszałem?
szum toreb i ludzkie mówienie.

No naprawdę
naprawdę
wróciłem.


~Spokojna

2 komentarze:

  1. Poezja to nie moja bajka, więc nie docenię wartości powyższych utwór :) M. Białoszewskiego kojarzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahahaha, "Ballada o zejściu do sklepu" XD. Uwielbiam Białoszewskiego od jakiegoś czasu :D

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń