Szablon stworzony przez Arianę | Technologia Blogger | X X X

środa, 19 sierpnia 2015

Alicja w krainie Zombie

Opis:

Tytuł: Alicja w krainie Zombi/Alice in Zombieland
Autor: Gena Showalter
Z serii: Kroniki białego królika
Ilość stron: 512
Moja ocena: 10/20

Opis zawarty na tylnej stronie okładki:

"Żałuję, że nie mogę się cofnąć w czasie i postąpić inaczej w wielu sprawach.
Powiedziałabym swojej siostrze: nie.
Nigdy nie błagałabym matki, by porozmawiała z ojcem.
Zasznurowałabym usta i przełknęła te nienawistne słowa.
Albo chociaż uściskałabym siostrę, mamę i tatę po raz ostatni.
Powiedziałabym, że ich kocham.
Żałuję... tak, żałuję"

Jej ojciec miał rację. Potwory istnieją… By pomścić śmierć rodziny, Alicja musi się nauczyć, jak walczyć z zombi. Nie spocznie, dopóki nie odeśle każdego żywego trupa z powrotem do grobu. Na zawsze."

Moje zdanie:

Tą lekturę otrzymałam jako przedgwiazdkowy prezent dwa lata temu.
Pamiętam nadal ten chłodny dzień kiedy narzeczony mojej siostry zabrał mnie do pobliskiej księgarni abym sobie coś wybrała. Przyznam, że książka trafiła do mnie przez fakt, iż było ich mało na podobny temat- zjawisk nadprzyrodzony, istot nadprzyrodzonych [takie uwielbiam]

Ową książkę czyta się przyjemnie, płynnie. Pochłonęłam jej zawartość już dnia pierwszego. 
Ze "stylu" pisania wnioskuję, iż jest przeznaczona dla nastoletnich czytelników, jak i zarówno dzieci [brak przekleństw, nie jest ani trochę straszna].

Prawdę mówiąc główna postać Alicji nie jest ani trochę charakterystyczna, pamiętam ją jakby przez mgłę- przez to książka dużo traci na ocenie.
Za to Cole Holland, całkiem co innego. Jest spory kontrast między tymi obiema postaciami.

Fabuła? Również zróżnicowana- raz ciekawa, innym razem lepiej pominąć parę stron.
Między najlepiej wspominanymi przeze mnie wątkami, często były "poprzewlakane" rozterki miłosne Alicji- typowe dla okresu dojrzewania.

Mimo, iż na pierwszej części się znacznie zawiodłam mam nadzieję, że następne [zaczęłam czytać] będą lepsze, będzie między nimi jakaś różnica. Póki co- polecam jedynie dla zabicia nudy.

Cytaty:

"Dlaczego nie miałbym tańczyć?...Bo uważasz,że to głupie?...Coś,co pozwala chłopakowi dotykać wszędzie dziewczyny,nie jest głupie.To genialne."

"Umieranie to jedyny sposób , by żyć naprawdę."

"Myślisz o tym, co ja? Ciemna uliczka, kastety i prawo dżungli?"

"Nasz związek strzępił się jak znoszone jeansy."

"Nie ulegało wątpliwości, że miał doświadczenie, mnóstwo doświadczenia i że potrafił grać na dziewczynie jak na fortepianie."

~Poza tym szykuję dla was kolejną recenzję książki z serii Nekroskop.
Tym razem Wampiry. /IngaAlexy



2 komentarze:

  1. Zaczęłam czytać,jednak przerwałam w połowie.Książka kompletnie nie dla mnie.Początek był nawet ciekawy,jednak później coraz gorzej.Liczyłam na coś lepszego...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy pierwszy raz usłyszałam o tej książce powiedziałam sobie ,że muszę ją koniecznie przeczytać. Ale skoro jest to bardziej książka dla nastolatek to podziękuję. Liczyłam, że będzie brutalna chociaż.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń