Szablon stworzony przez Arianę | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Tag: Moje książkowe nawyki

Witam was!
Pewien czas temu napotkałam na pewnym blogu tytułowy tag i dziś postanowiłam na niego dopowiedzieć. Składa się on z dziesięciu pytań. Zaczynajmy. 


1# Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania? 

♡ W domu? Czytuję w różnych miejscach, czasem przy biurku, czasem siedząc na nim. 
Często również na łóżku z nóżkami na oparciu. Sporadycznie siadając na parapecie i grzejąc się w słonku. Nie, nie mam żadnych konkretnych miejsc, gdyż czytać można wszędzie i na wszelkie sposoby :)

2# Czy w trakcie czytania używasz zakładek czy przypadkowych rzeczy?

♡ To zależy. Niegdyś zakupiłam sobie magnetyczną zakładkę, aczkolwiek mnie strasznie irytowała z powodu, iż ciężko ją było ściągnąć nie przerywając kartek. Czasem używam tradycyjnej, czasem zwykłej karteczki- zaś najdziwniejszą rzeczą, która robiła mi za zakładkę był pilnik, hehe. 

3# Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?

♡ Ujmę to tak- jeśli mnie nikt nie woła, tylko odczuwam już zmęczenie dochodzę do pełnej strony, czy też końca rozdziału. Z kolei, gdy ktoś mnie przy czymś potrzebuję to daję zakładkę, a jeżeli po powrocie do czytania się pogubię to czytam wcześniejszą stronę. 

4# Czy pijesz albo jesz podczas czytania książki?

♡ Nigdy nie jem, gdy czytam, ale za to mam głupią manię picia herbaty- zwłaszcza tej czarnej z sokiem z cytryny. Jeszcze żadna książka na tym nie ucierpiała. 

5# Czy jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film podczas czytania?

♡ Nie potrafiłabym oglądać w tym samym czasie filmu, aczkolwiek muzyka nie jest dla mnie żadnym problem- jest nawet wręcz wskazana. Uwielbiam dźwięk pozytywek. 
Polecam tę do słuchania <klik>

6# Czy czytasz jedną książkę czy kilka naraz? 

♡ Zazwyczaj zdarzają mi się sytuacje, gdy rozpoczynam parę serii na raz. Przytoczmy chociażby ostatnio napoczęty Nekroskop, Upadli, Kroniki Spiderwick, czy też Alicję w krainie Zombie. 
Jest to zazwyczaj powodowane faktem, że gdy znajdę jedną dobrą książkę- to znajduję automatycznie pięć równie interesujących, a gdy nie mam co czytać- to nie ma nic ciekawego. 

7# Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek? 

♡ Gdziekolwiek- idealne określenie.
Uważam, że czytać można wszędzie: w domu, w parku, na rynku, nad rzeką, na działce, przy biurku, w bibliotece, w szkole- i wielu, wielu innych miejscach c:

8# Czy czytasz na głos czy w myślach?

♡ Zwyczajowo czytam w myślach, gdyż się tak po prostu nauczyłam. 
Robię tak odkąd pamiętam- tata mnie kiedyś nauczył, stwierdzając, że gdy nie poruszam ustami to lepiej się koncentruję i szybciej czytam. 

9# Czy czytasz naprzód, poznajesz zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?

♡ Nie, nigdy nie pomijam fragmentów książki, gdyż każdy [przynajmniej w tym co czytam] jest istotny. Jaka jest frajda z dalszego czytania, gdy zna się zakończenie? Żadna? Owszem.

10# Czy zaginasz grzbiety książki?

♡ Nie zdarza mi się to, aczkolwiek często pełnię rolę prywatnej biblioteki- pożyczam książki znajomym, a im się to nazbyt często zdarza. W efekcie okładki moich książek są nieco podniszczone. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mam nadzieję, że tag się wam spodobał.
Pragnę was również powiadomić, że zmieniam pseudonim autorski z IngaAlexy na Sasha, gdyż jest krótszy i treściwszy. Miłego dnia! /Sasha.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz